تحقیق معرفی رشته مهندسي برق

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق با موضوع معرفی رشته مهندسي برق،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
يكي از بهترين تعريف‌هايي كه از مهندسي برق شده است، اين است كه محور اصلي فعاليت‌هاي مهندسي برق و الكترونيك؛ شامل ساخت و توليد قطعات الكترونيكي و ماشين‌آلات برقي، تبديل يك سيگنال به سيگنال ديگر است. كه البته اين سيگنال ممكن است شكل موج ولتاژ يا شكل موج جريان و يا تركيب ديجيتالي يك بخش از اطلاعات باشد.
مهندسي برق داراي چهار گرايش است كه در زير به‌طور اجمالي به بررسي آنها مي‌پردازيم و در قسمت معرفي گرايش‌ها به تفصيل در مورد هر كدام صحبت خواهم كرد.
مهندسـي برق- الكترونيك
الكترونيك علمي است كه به بررسي حركت الكترون در دوره گاز، خلاء و يا نيمه رسانا و اثرات و كاربردهاي آن مي‌پردازد. با توجه به اين تعريف، مهندس الكترونيك در زمينه ساخت قطعات الكترونيك و كاربرد آن در مدارها، فعاليت مي كند. به عبارت ديگر، زمينه فعاليت مهندسي الكترونيك را مي توان به دو شاخه اصلي «ساخت قطعه» و كاربرد «مداري قطعه» و «طراحي مدار» تقسيم كرد، كه محققان بر اين مبنا توانستند رباط‌ها را بسازند.
مهندسـي برق- مخابـرات
مخابرات، گرايشي از مهندسي برق است كه در حوزه ارسال و دريافت اطلاعات فعاليت مي‌كند. مهندسي مخابرات با ارائه نظريه‌ها و مباني لازم جهت ايجاد ارتباط بين دو يا چند كاربر، انجام عملي فرايندها را به‌طور بهينه ممكن مي‌سازد. پس هدف از مهندسي مخابرات، پرورش متخصصان در چهار زمينه اصلي اين گرايش است شامل فرستنده، مرحله مياني، گيرنده و گسترش شبكه كه گستره هر كدام عبارتند از:
- فرستنده: شامل آنتن، نحوه ارسال و...
- مرحله مياني: شامل خط انتقال و محاسبات مربوط و...
- گيرنده: شامل آنتن، نحوه دريافت، تشخيص و...
- گسترش شبكه: مشتمل بر تعميم خط ارتباطي ساده، ادوات سويچينگ، ارتباط بين مجموعه كاربرها و...
مهندسـي برق- كنترل
كنترل، در پيشرفت علم نقش ارزنده‌اي را ايفا مي‌كند و علاوه‌بر نقش كليدي در فضاپيماها و هدايت موشك‌ها و هواپيما، به صورت بخش اصلي و مهمي از فرايندهاي صنعتي و توليدي نيز درآمده است. به كمك اين علم مي‌توان به عملكرد بهينه سيستم‌هاي پويا، بهبود كيفيت و ارزان‌تر شدن فرآورده‌ها، گسترش ميزان توليد، ماشيني‌كردن بسياري از عمليات تكراري و خسته‌كننده دستي و نظاير آن دست يافت. هدف سيستم كنترل عبارت است از كنترل خروجي‌ها به روش معين به كمك ورودي‌ها از طريق اجزاي سيستم كنترل كه مي‌تواند شامل اجزاي الكتريكي، مكانيك و شيميايي به تناسب نوع سيستم كنترل باش
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 1661 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:1,597 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.