تحقیق تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار و خصوصيات مكانيكي فولادهاي ميكروآلياژي Nb

دسته بندي : مهندسی » مهندسی متالورژی
دانلود تحقیق با موضوع تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار و خصوصيات مكانيكي فولادهاي ميكروآلياژي Nb ،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
سردكردن سريع از فولادهاي ميكروآلياژ كه قبلاً به طور مكانيكي حرارت ديده اند، هم اكنون به طور گسترده به عنوان وسيله اي براي به دست آوري قدرت زياد در رابطه با سختي بسيار زياد و توانايي شكل پذيري به كار مي‌روند. [11-1] اين رفتار و شيوه همراه با تأثير ميزان سردكردن روي انتقال و شكل گيري چدن به تركيبات ميكروساختار مختلف مي‌باشد، كه به طور تقريبي، خصوصيات نهايي را تعيين مي‌نمايد. بدين خاطر، سردكردن سريع قدرتمندي فولادهاي ميكروآلياژي با كربن كم را به وجود مي‌آورد و ماده‌ي آن به همان نسبت سختي بسيار زياد به دست مي‌آيد. [7] اين حالت از طريق دو سودمندي اوليه از پالايش و خالص سازي هيدروكسيد آهن و تغيير درجه حرارت به طور قابل ملاحظه اي «بينيت» و هيدروكسيد «آسيكولار» به دست مي‌آيد.
6-5-2-1- در سردكردن سريع، كاهش حالت چدني به شكل پذيري هيدروكسيد آهني، هسته ي هيدروكسيد آهن را در خلوص چدن با درجه حرارت ترغيب به خلوص دروني مي‌كند:
ميزان هسته اي بالارفته، رشد خلوص را كه مربوط به تخطي از دانه دانه شدن دروني است و دانه دانه شدن هيدروكسيدي كه منتهي به بهبود كيفي خلوص هيدروكسيد آهن مي‌شود را، محدود مي‌كند.
6-3-2- به طور كلي، با افزايش ميزان سردكردن، طبيعت و دانه بندي هيدروكسيد آهن از حالت كثيرالاضلاعي به نوع لايه اي يا باريك و كشيده و غالباً به صورت لايه اي و نوع آجي سوزني شكل تغيير شكل مي‌دهد. علاوه بر اين، تركيب دو ظرفيتي ناب و خالص، به دست مي‌آيد، زيرا توقف پراكندگي كربن در كار است. [6-3]
 به طور خلاصه، سردكردن سريع بعد از چرخش كنترل شونده به يك ميكرو ساختار كاملاً خالص شده با تغيير شكل پذيري توليدات حرارتي منتهي مي‌شود.
ميكروساختارهاي چدن نشكن بينيتي، در فولادهاي ميكرو آلياژي كم كربن به دست مي‌آيند كه به عنوان يك هيدروكسيد بينيتي يا يك هيدروكسيد سوزني شكل، آجي يا يك چدن نشكن بينيت رسوبي مي‌باشند. در جايي، گاهگاهي ميكروساختاري مخلوط شده در قدرتي بالا با آلياژي كم به دست مي‌آيد (HSLA) اين فولادها در ميزان سردكردن بالا به دست مي‌آيند. [7-1] ميكروساختارهاي بينيتي همچنين به عنوان يك بينيت كم كربن يا پركربن خصوصيت بندي مي‌شوند. [10-8] نشان داده شده كه زماني كه درجه حرارت شكل پذيري كاهش يابد، «ناحيه‌ي دوباره بلوره شدن» با افزايش در ميزان سردكردن، نوع هيدروكسيد لايه اي، (با يا بدون- تركيب دو ظرفيتي) در حد ومرزهاي خالص چدني هسته اي مي‌شود و به عنوان بينيت كم كربن سطح بالا طراحي مي‌شود (ULCB)
دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی

تعداد مشاهده: 674 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:883 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.